עו”ד תעבורה

עורך דין תעבורה בנצרת עילית

משרדנו עוסק בדיני תעבורה ומציע לנהגים שירות ייעוץ וליווי אישי לאורך כל בדרך בכל הנוגע לעבירות תנועה. בין היתר, המשרד עוסק בתחומים שלהלן:
  • המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד)
  • נהיגה בשכרות (אלכוהול/סמים)
  • דוח שימוש ו/או החזקה בטלפון
  • משרד הרישוי (שיטת הניקוד)
  • עבירות מהירות מופרזת
  • ביטול דוחות תנועה
  • מחיקת נקודות
  • עבירות קנס
  • ...ועוד

ישנם סוגים שונים של עבירות תנועה שעלולות לגרום להוספת נקודות לרישום של נהג. אחת העבירות הנפוצות ביותר היא נהיגה במהירות, שיכולה להטיל 2 נקודות עד עשר נקודות, תלוי באיזו מהירות הנהג נסע. עבירות נפוצות נוספות כוללות מעבר באור אדום או תמרור עצור, אי מתן זכות/עצירה להולכי רגל או כלי רכב אחרים ונהיגה תחת השפעת סמים ו/או אלכוהול.

במקרים מסוימים, עבירות תעבורה יכולות להיות חמורות יותר, ולגרום לערכי נקודות גבוהים יותר ואף לאישומים פליליים. כך למשל, נהיגה בחוסר זהירות, הכוללת נהיגה באופן המסכן אנשים אחרים בכביש, נחשבת לעבירה פלילית ועלולה להביא להוספת נקודות לרישום של נהג.

בנוסף לעבירות אלו, ישנן גם הפרות ספציפיות יותר שעלולות לגרום להוספת נקודות לרישום של נהג. לדוגמא, נהיגה ללא רישיון או עם רישיון על תנאי עלולה לגרום להוספת נקודות לרשומה של נהיגה. באופן דומה, שליחת הודעות טקסט בזמן נהיגה או נהיגה ללא ביטוח יכולה גם לגרום להוספת נקודות לרשומה של הנהג.

חשוב לנהגים להיות מודעים לחוקים ולתקנות הספציפיים כדי להימנע מביצוע עבירות בכלל וצבירת נקודות נהיגה ברשומות שלהם בפרט!.

כן, לנקודות תנועה יכולה להיות השפעה משמעותית על רישיון הנהיגה. צבירת נקודות רבות מדי ברשומה של נהיגה עלולה לגרום להתליית הרישיון או אפילו פסילה (שלילה).

חשוב לנהגים להבין את ההשלכות האפשריות של צבירת נקודות ברשומות שלהם ולנקוט בצעדים כדי להימנע מכך.

אם רישיון הנהיגה הותלה או נשלל עקב צבירת נקודות, הנהג עשוי להידרש לבצע שלבים מסוימים על מנת להחזיר את הרישיון שלו. זה עשוי לכלול תשלום קנסות ואגרות, השלמת קורסי נהיגה נכונה/מונעת, ואפילו עמידה במבחנים.

במקרים מסוימים, נהג עשוי להיות מסוגל להסיר נקודות מהרשומה שלו ע”י פנייה לעורך דין תעבורה העסוק בתחום וקבלת ייעוץ ו/או ייצוג משפטי.

“אם נהג צבר נקודות ברשומת הנהיגה שלו, ייתכן שהוא יוכל לבטל או להסיר את הנקודות הללו על ידי נקיטת הליכים מסוימים. תהליך ביטול נקודות התנועה עשוי להשתנות בהתאם לנסיבות, אך באופן כללי, קיימות מספר אפשרויות העומדות לרשות הנהגים”.

“אפשרות אחת לביטול נקודות תעבורה היא לערער או לבקש להישפט על הדוח שבגינו נוספו הנקודות בבית המשפט. אם נהג סבור כי ניתן לו דוח בטעות או שלא בצדק בגין עבירת תנועה או אפילו שלא כדין, ייתכן שהוא יוכל לבטל את הדוח באמצעות פניה למשטרה או לבית המשפט. אם הנהג יצליח במקרה שלו, ייתכן שהנקודות הקשורות לדוח יוסרו מהרשומה שלו”.

“במקרים מסוימים, נקודות עשויות להיות מוסרות אוטומטית מהרשומה של נהג לאחר פרק זמן מסוים. משך הזמן שנותרו נקודות ברשומה של נהג עשוי להשתנות לפי מדינה ולפי סוג העבירה. לדוגמה, מדינות מסוימות עשויות להסיר נקודות מהרשומה של נהג לאחר שלוש שנים, בעוד שאחרות עשויות להסיר נקודות לאחר חמש שנים”.

מאמרים בנושא דיני תעבורה

!אנחנו כאן בשבילכם

השאירו פרטים, ונשמח לחזור אליכם בהקדם האפשרי

Skip to content