?נפגעתי בתאונת דרכים – מה צריך לעשות

נפגע בצוואר (צליפת שוט) כתוצאה מתאונת דרכים

מאמר זה מספק הנחיות לגבי הצעדים החיוניים שיש לנקוט לאחר פציעה בתאונת דרכים, כולל פנייה לטיפול רפואי, איסוף ראיות ונקיטת הליכים משפטיים באמצעות עורך דין תאונות דרכים.

הקדמה: התוצאות של תאונת דרכים

הרגעים שלאחר תאונת דרכים יכולים להיות מרתקים ומבלבלים. חשוב להישאר רגועים ולתעדף את הבטיחות והרווחה שלך. במאמר זה נסקור את הצעדים שעליך לנקוט אם נפצעת בתאונת דרכים.

  • קבלת טיפול רפואי:

הבריאות שלך צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלך בעת התרחשות תאונת דרכים. גם אם אתה מרגיש בסדר, חשוב לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי. פציעות מסוימות, כגון צליפת שוט או דימום פנימי, עשויות להיות לא ברורות או גלויות מייד. דחיית טיפול רפואי עלולה להחמיר את מצבך הרפואי, ואף להקשות על ההוכחה שהפציעות שלך נגרמו כתוצאה מהתאונה.

  • איסוף ראיות:

איסוף ראיות בזירת התאונה יכול לעזור לך לבנות תיק חזק יותר אם תחליט לנקוט בצעדים משפטיים. צלם תמונות של הנזק שנגרם לרכב שלך ולכל כלי רכב אחר המעורב בתאונה. קבל את השמות ופרטי ההתקשרות של העדים ואת פוליסות הביטוח של כל הרכבים המעורבים בתאונה ככל שישנם. אם המשטרה מוזעקת למקום, בקשו העתק מדו”ח התאונה.

  • קביעת אחריות:

קביעה מי אשם בתאונה היא קריטית בקביעה כיצד להמשיך. אם לא היית אשם, ייתכן שתוכל לתבוע פיצוי עבור הפציעות שלך ונזקים אחרים. אם היית אשמה חלקית, הפיצוי שלך עשוי להיות מופחת. במקרים מסוימים, ייתכן ששני הצדדים אשמים חלקית. עורך דין נזקי גוף בכלל ועורך דין תאונות דרכים בפרט יכול לעזור לך בתהליך המורכב של קביעת אחריות והגשת תביעה.

מכונית מקומטת בזירת תאונה
מכונית מקומטת בזירת תאונת דרכים

1. הבריאות שלך קודם כל: פנייה לטיפול רפואי

לאחר תאונת דרכים, פנייה לטיפול רפואי צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלך. גם אם אתה מרגיש בסדר, חשוב לפנות לחדר מיון ולהיבדק על ידי גורם רפואי מקצוי. פציעות מסוימות עשויות שלא להופיע מיד ויכולות להחמיר עם הזמן אם אינן מטופלות בשלב מוקדם.

אם אתה חווה כאב או אי נוחות, חשוב לספר לרופא שלך על כך. הם יכולים לבצע בדיקה גופנית ולהזמין את כל הבדיקות הנדרשות, כגון צילומי רנטגן ו/או MRI ו/או CT. הם יכולים גם לרשום תרופות נגד כאבים או להפנות אותך למומחה במידת הצורך.

בנוסף לקבל טיפול רפואי בכל הפציעות, פנייה לטיפול רפואי מספקת גם תיעוד של הפציעות שלך. ניתן להשתמש בתיעוד זה כדי לתמוך בתביעת הנזיקין בכלל ונזקי הגוף בפרט שנגרמו לך באופן אישי אם תחליט לנקוט בצעדים משפטיים. חשוב לשמור את כל התיעוד הרפואי והקבלות הקשורות בטיפול הרפואי לרבות דו”ח אמבולנס וחשבונית ככל שהיה מעורב בפינוי לבית החולים.

2. תיעוד הסצנה: איסוף ראיות

השלב הבא הוא תיעוד מקום התאונה. זה כולל צילום של הנזק לרכב שלך ולכל כלי הרכב האחרים המעורבים, כמו גם כל פציעות גלויות שנגרמו לך. חשוב גם לצלם את הסביבה, כולל שלטי רחוב ותמרורים.

אם היו עדים לתאונה, הקפידו לקבל את פרטי הקשר שלהם. ייתכן שהם יוכלו לספק עדות חשובה אם תחליט לנקוט בהליכים משפטיים. זה גם רעיון טוב לרשום את התרשמותך על מה שקרה בזמן שהפרטים עדיין טריים במוחך בעת התרחשות התאונה.

אם המשטרה הוזעקה למקום, הקפידו לקבל עותק של דו”ח המשטרה. דוח זה יכיל מידע חשוב על התאונה, לרבות שמות ופרטי התקשרות של כל הצדדים המעורבים וכל העדים, וכן תיאור הנזק לכלי הרכב.

בכל מקרה, חובה להגיש תלונה במשטרה בגין התאונה, גם כאשר מדובר בתאונה עצמית ללא מעורבות כל רכב אחר.

בנוסף לתיעוד הראיות הפיזיות, חשוב להקליט כל שיחות שיש לך עם הנהג השני או עם חברת הביטוח שלו. הקפידו לרשום את שמו של האדם איתו דיברתם, את התאריך והשעה של השיחה, וסיכום של הדברים שדנו.

אדם מצלם את זירת התאונה באמצעות הטלפון החכם שלו
צילום זירת תאונת דרכים

3. האם אני אשם?: קביעת אחריות

קביעת אחריות לאחר תאונת דרכים חיונית הן לתביעות ביטוח והן להליכים משפטיים בפן של נזקי רכוז לרכב אך לרוב אינה רלוונטית לאחריות בגין נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים. במקרים מסוימים, האחריות עשויה להיות ברורה, כגון כאשר נהג נוסע ברמזור אדום ופוגע במכונית אחרת. עם זאת, במקרים אחרים, אחריות עשויה להיות קשה יותר לקבוע.

חשוב לציין שהאשמה היא לא תמיד שחור ולבן. במקרים מסוימים, שני הנהגים עשויים לחלוק חלק מהאשמה. הדבר מכונה “אשם תורם”, ומשמעות הדבר היא שניתן להפחית את הפיצוי של כל נהג בהתאם למידת אשמתו.

כדי לקבוע אחריות, חברות ביטוח ואנשי מקצוע משפטיים לרבות עורכי דין תאונות דרכים יבחנו מגוון גורמים, כולל דו”ח המשטרה, עדות עדים וראיות פיזיות. הם עשויים גם לשקול גורמים כמו תנאי מזג האוויר ומפגעי הדרך.

אם החבות שנויה במחלוקת, ייתכן שיהיה צורך להזמין מומחה לשחזור תאונות. אנשי מקצוע אלו מאומנים לנתח את העדויות הפיזיות ולשחזר את התאונה כדי לקבוע מה קרה ומי אשם.

חשוב לזכור שהודאה באשמה בזירת התאונה או בשיחות עם הנהג השני או חברת הביטוח שלו עלולה לפגוע במקרה שלכם. גם אם אתה חושב שאתה אשם, עדיף לתת לחברות הביטוח ולאנשי מקצוע משפטיים לקבוע אחריות על סמך הראיות.

4. דיווח על התאונה: מתי וכיצד?

דיווח על התאונה לרשויות המתאימות הוא חיוני הן למטרות משפטיות והן למטרות ביטוחיות. במרבית המקרים יש להזעיק את המשטרה למקום התאונה על מנת שתוכל להגיש דו”ח. דוח זה יכלול מידע על התאונה, לרבות השעה והמיקום, כלי הרכב המעורבים ושמות ופרטי הקשר של עדים כלשהם.

אם המשטרה לא נקראה למקום התאונה, חשוב לדווח על התאונה למשטרה המקומית בהקדם האפשרי. בדרך כלל ניתן לעשות זאת בהגעה פיזית לתחנת המשטרה הקרובה או באמצעות טופס מקוון באינטרנט.

בנוסף לדיווח למשטרה על התאונה, חשוב גם לדווח לחברת הביטוח שלכם. זה צריך להיעשות בהקדם האפשרי, גם אם לא היית אשם. חברת הביטוח שלך תצטרך לדעת על התאונה על מנת לטפל בתביעתך ולספק לך את הכיסוי הדרוש לך ככל שיהיה צורך בכך.

בעת דיווח על התאונה לחברת הביטוח שלך, הקפד לספק להם את כל המידע הדרוש, כולל דו”ח המשטרה, אם קיים. כמו כן, עליך לספק להם את פרטי ההתקשרות של העדים, כמו גם את השמות ופרטי הביטוח של שאר הנהגים המעורבים בתאונה.

חשוב לזכור כי לעולם אין להודות באשמה בעת דיווח על התאונה למשטרה או לחברת הביטוח. גם אם אתה חושב שאתה אשם, עדיף לתת לראיות ולאנשי מקצוע משפטיים לקבוע אחריות.

אם נפצעת בתאונה, ייתכן שתצטרך לדווח על כך גם למעסיק או לכל גורם רלוונטי אחר. זה יעזור להבטיח שתקבל כל חופשה או התאמות הנדרשות בזמן שאתה מתאושש מהפציעות שלך.

אדם הממלא טופס דיווח תאונה
אדם הממלא טופס דיווח על תאונת דרכים

5. האם אני צריך עורך דין תאונות דרכים?: ניווט בייצוג משפטי

לאחר שנפצעתם בתאונת דרכים, אתם עשויים לתהות האם אתם צריכים לשכור עורך דין תאונות דרכים או עורך דין נזקי גוף או שאתה יכולים לטפל בזה לבד. אמנם זה לא תמיד הכרחי, אבל זה תמיד מומלץ ותמיד ייצוג משפטי יכול להועיל.

יודגש כי לרוב ייצוג משפטי בתאונות דרכים ניתן ללא עלות וללא הוצאת כל סכום מכיסכם, וזאת מאחר שאחוזי שכר טרחת עורכי דין תאונות דרכים מוגבלים בהתאם לחוק, וחברות הביטוח משלמות את שכר טרחת עורך הדין, כך שהייצוג המשפטי יינתן לכם ללא עלות למעט במקרים מסויימים ובתיקים קטנים בפרט.

  • 1. קביעת אחריות:

אם יש מחלוקת על מי אשם בתאונה, עורך דין תאונות דרכים יכול לסייע בחקירת נסיבות התרחשות התאונה ולאסוף ראיות כדי לתמוך בתיק שלך. הוא יכול גם לעזור במשא ומתן עם הצד השני או חברת הביטוח שלהם כדי להגיע להסדר. 

במקרה של נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים, במרבית המקרים שאלת האחריות אינה רלוונטית.

  • 2. התנהלות מול חברות ביטוח:

למרבית הצער, עובדה ידועה היא שחברות הביטוח מנסות לשלם כמה שפחות על תביעות. עורך דין תאונות דרכים או עורך דין נזקי גוף יכול לעזור לכם למקסם את הפיצוי שתקבלו עבור הפציעות והנזקים שנגרמו לכם. הוא יכול גם לייעץ ולהכווין בהליכים המשפטיים והביטוחיים המורכבים הכרוכים בהגשת תביעה ובבירוקרטיה.

  • 3. הגשת תביעה:

אם המשא ומתן עם חברת הביטוח נכשל, עורך דין תאונות דרכים יכול לעזור לך להגיש תביעה בגין נזקי גוף ולייעץ ולהכווין במערכת בתי המשפט. הוא יכול לייצג אותך בבית המשפט ולהיאבק על זכויותיך לקבל את הפיצוי המגיע לך.

חשוב לציין כי שכירת עורך דין במקרה של נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים, לרוב היא ללא עלות כאמור לעיל. גם אם נפצעת רק בפציעות קלות, תמיד מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים, ואף חיוני לעשות כן במיוחד בפגיעות קשות!

בבחירת עורך דין תאונות דרכים, חשוב לעשות את המחקר ולמצוא מישהו שעוסק בדיני נזקי גוף בכלל ובתאונות דרכים בפרט. כדאי גם לחפש עורך דין שיש לו ניסיון בטיפול בתיקים דומים לשלך ושיש לו רקורד של הצלחה.

עו"ד תאונות דרכים, נזק רכוש לרכב

תביעה בגין תאונת דרכים בבית משפט (תביעת פח/נזק רכוש)

6. תביעות ביטוח: טיפים לתהליך חלק

טיפול בתביעות ביטוח יכול להיות תהליך מתסכל וגוזל זמן, במיוחד כאשר אתה מנסה להתאושש מפציעות שנגרמו לך בתאונת דרכים. עם זאת, ישנם מספר שלבים שתוכל לנקוט כדי להבטיח תהליך תביעה חלק ומוצלח יותר.

ראשית, דאגו לדווח על התאונה לחברת הביטוח שלכם בהקדם האפשרי. עיכוב התהליך יכול לתת לחברת הביטוח תירוץ לדחות את תביעתך. ספק להם את כל המידע הדרוש, כולל דו”ח משטרה, תמונות והצהרות עדים אם זמינים.

כמו כן, חשוב לעקוב אחר כל הטיפולים הרפואיים וההוצאות הקשורות לתאונה. זה כולל סיכומי ביקור אצל רופאים, תרופות, וכל ההוצאות האחרות הקשורות לטיפול הרפואי בפגיעות ובפציעות. תזדקק למידע זה כדי להגיש תביעה להחזר מחברת הביטוח ואף לקבלת פיצויים.

כאשר משוחחים עם חברת הביטוח, הקפידו להיצמד לעובדות ולהימנע מהודאה כלשהי באשמה. גם אם אתם חושבים שאולי אתם אחראים חלקית לתאונה, עדיף להשאיר את הנחישות הזו לאנשי המקצוע.

תמיד תשקול לשכור עורך דין תאונות דרכים, הוא יכול לסייע לך במשא ומתן עם חברת הביטוח ולייצג אותך בבית המשפט במידת הצורך, ואף למקסם את הפיצוי הכספי שיינתן לך.

לבסוף, היו סבלניים ואל תחששו לעקוב אחר חברת הביטוח אם לא שמעתם מהם בחזרה בזמן. תהליך התביעות יכול לקחת זמן, אך הישארות על העליונה יכולה לעזור להבטיח תוצאה מוצלחת.

7. פיצוי: למה אתה יכול לצפות?

אחד החששות הדוחקים ביותר עבור אנשים רבים שנפגעו בתאונת דרכים הוא איזה סוג של פיצוי הם יכולים לצפות לקבל. התשובה לשאלה זו יכולה להשתנות במידה רבה בהתבסס על מספר גורמים, לרבות חומרת הפציעות שלך, היקף הנזק לרכוש והאחריות של הצדדים המעורבים, אך בעיקר על חומרת הנזק שנגרם לך.

ככלל, הפיצויים בגין נזקי תאונת דרכים יכולים לכלול נזקים כלכליים ולא כלכליים כאחד. נזקים כלכליים מכסים דברים כמו הוצאות רפואיות, אובדן שכר עקב היעדרות מעבודה ונזקי רכוש. נזקים לא כלכליים, לעומת זאת, מפצים על דברים כמו כאב וסבל, מצוקה רגשית ואובדן הנאות חיים.

חישוב נזקים אלו יכול להיות תהליך מורכב, ותמיד עדיף לעבוד עם עו”ד תאונות דרכים או עו”ד נזקי גוף שיוכל לעזור לך לקבוע את מלוא הפיצויים המגיעים לך. הוא גם יכול לעזור לך לנהל משא ומתן עם חברת הביטוח או לייצג אותך בבית המשפט במידת הצורך.

חשוב לציין שבמקרים מסוימים ייתכן שאתם זכאים לנזקים נוספים מעבר למה שחשבתם שמגיע לכם. לדוגמה, אם הנהג השני היה שיכור או שלח הודעות טקסט בזמן הנהיגה, ייתכן שתוכל לבקש פיצויים עונשיים כדי להעניש אותו על התנהגותו הפזיזה במידה והורשע (פיצוי נפגעי עבירה).

8. כמה זמן זה ייקח?: הבנת ציר הזמן

כאשר נפגעתם בתאונת דרכים, טבעי שתרצו לדעת כמה זמן ייקח תהליך הגשת תביעה לפיצויים. למרות שכל מקרה הוא שונה, ישנם כמה גורמים מרכזיים שיכולים להשפיע על ציר הזמן.

  • טיפול והחלמה רפואיים:

אחד הגורמים הגדולים ביותר בקביעה כמה זמן ייקח המקרה שלך הוא היקף הפציעות שלך ומשך הזמן שלוקח להחלים. חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי ולעקוב אחר תוכנית הטיפול של הרופא שלך כדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר והאפשרית. עם זאת, זה יכול גם לגרום לכך שהמקרה שלך עשוי להימשך זמן רב יותר, שכן חשוב להמתין עד שתגיע לנקודה של שיפור רפואי מרבי לפני שתביעתך תוכרע.

  • חקירה ואיסוף ראיות:

על מנת לבנות תיק חזק, חשוב לחקור ביסודיות את התאונה ולאסוף ראיות. זה יכול לכלול דברים כמו דוחות משטרה, הצהרות עדים ותיעוד רפואי. בהתאם למורכבות המקרה שלך, תהליך זה עשוי להימשך מספר שבועות או אפילו חודשים.

  • משא ומתן וליטיגציה (הגשת תביעה בגין תאונת דרכים):

לאחר שעורך הדין שלך העוסק בתאונות דרכים או נזקי גוף יאסוף את כל הראיות הדרושות, הוא יתחיל לנהל משא ומתן עם חברת הביטוח או לנקוט בהליכים משפטיים. תהליך זה יכול גם לקחת זמן, מכיוון שייתכן ויתנהלו מספר הליכי משא ומתן וכן בשל יומני בתי המשפט המלאים.

לוח שנה עם תאריכים חשובים בעיגול
כמה זמן יקח לקבל פיצוי בגין תאונת דרכים

מסקנה: להתקדם לאחר תאונת דרכים

לסיכום, מעורבות בתאונת דרכים יכולה להיות חוויה טראומטית, אך ישנם צעדים שתוכלו לנקוט כדי להגן על עצמכם ולדרוש פיצוי על הפציעות שלכם ועל מלוא הנזקים. פנייה לטיפול רפואי, תיעוד הזירה וקביעת אחריות הם צעדים ראשוניים חשובים שחובה לנקוט.

עבודה עם עורך דין תאונות דרכים יכולה להיות רבת באמצעות ערך בליווי בהליך המשפטי והבטחת קבלת הפיצוי המיטבי המגיע לך. למרות שציר הזמן של התיק שלך עשוי להשתנות, חשוב להתאזן בסבלנות ולעבוד בצמוד לעו”ד תאונות דרכים כדי לבנות תיק חזק.

בסופו של דבר, הדבר החשוב ביותר הוא להתמקד בבריאות ובהחלמה. בעוד שדרישת פיצויים יכולה לעזור עם הוצאות רפואיות, אובדן שכר והוצאות אחרות, חשוב גם לתעדף את הרווחה הפיזית והנפשית שלך. זה עשוי לכלול פנייה לטיפול רפואי מתמשך, השתתפות בטיפולים פרטיים או בטיפולים קבוצתיים שונים, ולקחת זמן לנוח ולהתאושש.

צעדים חיוניים לאחר תאונת דרכים:

עלות עדיפות מסגרת זמן שלב
משתנה גבוהה מייד – 2 ימים פנה לטיפול רפואי
משתנה בינוני מייד – 2 ימים איסוף ראיות
ללא עלות בינוני סמוך לתאונה צור קשר עם המבטחת שלך
ללא עלות בינוני סמוך לתאונה לדווח למשטרה
לרוב ללא עלות! גבוהה בהקדם האפשרי לשכור עורך דין תאונות דרכים

על ידי ביצוע הצעדים הנכונים לאחר תאונת דרכים, הנפגעים יכולים להבטיח את שלומם, להגן על זכויותיהם ולהגדיל את סיכוייהם לקבלת פיצויים, ואף למקסם את הפיצוי בגין מלוא נזקיהם באמצעות עו”ד תאונות דרכים. 

!אנחנו כאן בשבילכם

השאירו פרטים, ונשמח לחזור אליכם בהקדם האפשרי

Skip to content